ВЧИТЕЛІ — СЛОВОВЖИВАННЯ
ЗМІСТ
Як хто, що, за кого, що і в якості
Замініть нехарактерний для української мови канцеляризм в якості (кого, чого) на стилістично кращий варіант: як (хто, що); за, для, у ролі (кого, чого); або конструкцію з орудним відмінком.
НЕ РЕКОМЕНДОВАНО | РЕКОМЕНДОВАНО |
---|---|
підходити в якості поживного матеріалу | підходити як поживний матеріал |
бути у якості друга | бути за друга |
використовувати в якості перекусів | використовувати для перекусів |
вправний у якості коментатора | вправний у ролі коментатора |
працювати в якості вчителя | працювати вчителем |
АЛЕ:
Причина конкурентної переваги компанії – у якості її товарів.
учителювати
Правильніше:
бути за вчителя
Мова – не калька: словник української мови
він являється вчителем
Правильніше:
він учитель
Мова – не калька: словник української мови
бути вчителем
Правильніше:
учителювати
Мова – не калька: словник української мови
учитель – педагог
Чи можна вчителя математики назвати педагогом математики?
Педагог – це фахівець, що викладає якийсь предмет, проводить виховну роботу в навчальному закладі. Тому, коли йдеться про рід занять, іменники педагог і вчитель виступають як синоніми. Але якщо вислови вчитель математики, вчитель фізики, вчитель історії, вчитель української мови, вчитель географії та інші нормативні, то словосполучення педагог математики, педагог історії, педагог географії і под. неприродні й неприйнятні.
Педагог – це фахівець, що викладає якийсь предмет, проводить виховну роботу в навчальному закладі. Тому, коли йдеться про рід занять, іменники педагог і вчитель виступають як синоніми. Але якщо вислови вчитель математики, вчитель фізики, вчитель історії, вчитель української мови, вчитель географії та інші нормативні, то словосполучення педагог математики, педагог історії, педагог географії і под. неприродні й неприйнятні.
Уроки державної мови (з газети «Хрещатик»)
Приурочене Дню учителя
Правильніше:
Приурочене до Дня вчителя